Idiotier och idioter som spön i backen



Det verkar som om propparna gått på större delen av di svenske. Ylva Johansson kommer undan med uttryck som:

"Mustaschen är en manlighetssymbol." och underförstått så menar hon väl att mustaschprydda människor inte har i politiken att göra, speciellt inte om den sitter på en man. Ett liknande yttrande om någon form av kvinnliga attribut hade självfallet utlöst det berömda ramaskriet.

Inom Södertörns brandväsende tycks diskriminering råda och man undrar vilka idioter som jobbar där. Så här sägs det:

"Det svaret jag fick av Södertörn var att jag inte var behörig att söka till sommarens vikariat eftersom de utlysta tjänsterna skulle gå till tjejer och människor med invandrarbakgrund, säger Simon Wallmark till SR Ekot."

Genusdebatten och diskrimineringsdebatten tar sig allt underligare uttryck vill jag lova.

Jag har också hår på läppen och det hoppas jag inte diskriminerar mig på något sätt, men det vet man ta mig tusan inte idag.
SvD Expressen

Kommentarer
Postat av: mzee

Själv har jag än fler manlighetssymboler: snopp, hår på bröstet och plånbok - går det för sig tro?

2011-07-08 @ 16:23:24
Postat av: Smsa Låna

Jag måste säga att jag verkligen gillar din blogg. Konstigt nog verkar jag inte kunna prenumerera på din blogg via BlogLovin' och jag undrar vad jag gör för fel. Är det någon annan som också har problem med det här?

2011-07-20 @ 15:29:39
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0