Gör något eller lägg ner skiten



Det fanns en tid när det var ett nöje att gå på fotboll, dra i sig en korv och lite dricka, heja på laget sitt och på ett anständigt sätt tala om för det tillresta bortalagets supportrar att de har fel. Det var länge sedan och jag går inte på fotboll längre, inte för att jag är rädd utan för att det helt enkelt inte är kul; och mitt barnbarn tycker att det finns sporter som är långt roligare att se på.

Sport skall skapa gemenskap, spänning och stimulera våra trötta själar. Det gör det inte längre inom fotbollens sfär.

Det verkar således som om sporten fotbolls "publik" gräver sin egen grav i detta land vilket så klart inte får ske. Men man häpnar över hur handfallna alla verkar vara som har hand om säkerheten (polisen så klart!). De tar väl för övrigt betalt numera men den här gången behöver de inte skicka räkningen, de gjorde inte sitt jobb. Så går det när man inte i tid stävjar och straffar de som missköter sig.

I detta fallet så kommer det säkert att bli samma sak; de skyldiga hittas väl inte vilket innebär att de oskyldiga (MFF) kommer att straffas med både poängavdrag och ekonomiskt kännbart smisk på fingrarna. För att inte tala om framtida ekonomiska nedturer. Sen när uppstod rättspraxis att straffa oskyldiga (fortfarande MFF) och låta förövarna gå mer eller mindre fria?

Skulle någon hittas så sker inte mycket som avskräcker. Det kallas för flathet. Men i sportens värld finns andra regler än i samhället i övrigt. Jag undrar vad som hänt om någon började kasta knallskott på NK helt plötsligt (trots att där är färre människor än på stadion). Jag skulle tro att det blev ett pådrag som heter duga.


Är det krig eller?

AB Expr. DN SvD SR


Kommentarer
Postat av: Roggan

Kan bara hålla med dig. Synd att en liten klick ska förstöra för den stora massan.

2011-07-30 @ 18:01:48
URL: http://roggansblogg.wordpress.com/
Postat av: Rune

"Två män jagades ut från arenan och blev nedslagna av egna fans (DIF) och männen greps senare av polis."

Postat av: RR

Det kan vara intressenter som vill att MFF skall missa poäng som utför attentaten.

2011-07-30 @ 18:19:26
Postat av: Nicklas Eriksson

"Lägg ner skiten"



Hur hade du tänkt göra det?

2011-07-30 @ 18:45:27
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se/
Postat av: Ipse Cogita!

Nicklas:



"Tänkt" har jag nog inte gjort;) Känns bara så hopplöst!

2011-07-30 @ 18:49:20
URL: http://store.blogg.se/
Postat av: Lemmeltåget

Fan va trött jag är på folk som jämt ska kommentera så fort något händer på dom allsvenska arenorna. Går ni ens på matcher?, eller följer ni enbart efter det som skrivs hos dom stora medierna?. Varför har du en bild på firman boys från 90-talet i slutet av texten?. Du tror bergis att det är en huligan som slängt in dessa knallskott? =). Jesus Christ!.

2011-07-30 @ 18:50:32
Postat av: Ipse Cogita!

Lemmeltåget:



Jag tyckte jag skrev att jag inte gick på matcher längre. Och det är klart att oavsett vem som slängt knallskottet så ÄR han en huligan.

Jesus tycker jag inte skall inblandas.

2011-07-30 @ 19:24:39
URL: http://store.blogg.se/
Postat av: erik eriksson

Ta fast dom skyldiga.Stäng av dom. Låt dom betala typ 100000 spänn innan dom får gå på någon match igen

2011-07-30 @ 19:25:49
Postat av: Joel

"Det fanns en tid när det var ett nöje att gå på fotboll"



Det är det fortfarande. Det är faktiskt lugnare och säkrare än någonsin att gå på fotboll, trots medias skriverier. Det hade du vetat om du själv gått på fotbollsmatcher. Men det är klart, det är lättare att blogga, klaga och leva i sin egna bubbla.

2011-07-30 @ 20:01:59
Postat av: Ipse Cogita!

Joel:



Det är således därför som MFF snart förlorat 6 poäng utan att ha spelet sig till det.

Fatta: jag har gått mycket på fotboll men slutat, från början främst för det hatfulla språkbruket, men numera finns det andra tillägg.



I ärlighetens namn — jag pratar Malmö Stadion.



För övrigt fick mitt då 9-åriga barnbarn en coca-colabur i skallen!

2011-07-30 @ 20:15:27
URL: http://store.blogg.se/
Postat av: benny

‎12 anmälda fall av misshandel, en våldtäkt, ett våldtäktsförsök, inte tillräckliga resurser att ta hand om alkohol- och narkotikabrott.

Handlar det om ett fotbollsderby? Nej, en "lugn" Falsterbo Horse Show.



Var är krigsrubrikerna?

Postat av: Andreas

Huliganismen och problemen på fotbollsmatcher har minskat de senaste åren. Synd att media förvränger bilden av verkligheten.

2011-07-31 @ 16:35:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0