EU: cigg är okey, snus icke


Europaportalen kan vi läsa att snuset nog kommer att förbli en svensk företeelse. Det är så klart inte förvånande när klåfingriga tjänstemän står på bryggan och styr det Europeiska skeppet. Det kommer säkert att sluta med att samma tjänstemän börjar jaga även Sverige i frågan.

Men här skola lyftas ögonbryn främst beroende på hur "undersökningar" tydligen kan gå till i amatörernas land:



Det spelar ingen roll kanske någon vill invända och resonerar kanske som så: vi vet att svaren är orkestrerade. Men då inställer sig frågan varför man gör sådana här "undersökningar" över huvud taget. Det brukar kallas "spel för gallerierna".

Och sen börjar man ana dummskallarnas sammansvärjning:

"De länder som är för ett fortsatt förbud menar att även om en del av produkterna medför lägre hälsorisker är ändå alla tobaksprodukter farliga för hälsan."


Snus är den minst farliga av tobakssorterna (jag la av med rökning och började snusa om någon undrar) därför skall snuset förbjudas, cigg är däremot riktigt farligt men det skall få finnas kvar för det har tobakshandlarna sagt.

Jag får väl börja bolma igen, fast jag vet inte var. Numera är det ju snart förbjudet att röka även i djupa norrländska skogar. Och för säkerhets skull får jag väl släpa med mig en sån här så att jag är beredd om det tar fyr:



*suck*

SvD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0