Tokig tant




Nu vill EU-kommissionären Cecilia Malmström inleda samarbete med NATO för att jaga så kallade cyberbrottslingar. Hon har fel i det mesta till exempel att ett enskilt land inte kan skydda sig självt men hon ger ingen förklaring till varför inte det skulle gå.

Professionella företag skyddar sig men det betyder ju inte att svenska myndigheter av olika slag gör det, men det är liksom en annan fråga. Vad NATO har med detta att göra står skrivit i stjärnorna (förutom det vi redan vet, att Sverige skall baxas in bakvägen i denna organisation).

Sen har hon i högsta grad bidragit till att göra det lättare för skurkarna. Hon sett till att tvinga hela Europa att skicka över alla transaktioner som går via bankernas Swift-system till USA, vilket gör det lite enklare för buset att trixa lite även i det systemet.


Och det är så typiskt att det är en kommissionär som kommer med det här. Inte en vald representant i parlamentet. Det är således tjänstemän och dito kvinnor som driver hela Europa. I mina ögon så driver de hela kontinenten mot ett stup.

EU är misskött men tyvärr finns det ingen i den svenska mediavärlden som verkar kolla hur det faktiskt fungerar. Sånt får man göra via bloggar och internettidningar på annat ställe än i gamla Svedala.

DN

Kommentarer
Postat av: Johan Krüger-Haglert

Jag får ju inte säga vad jag tycker så ni får tycka det jag skulle ha sagt :D

2011-01-18 @ 22:13:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0