Snurriga snutar




Skåningarna kan minsann! Efter att ha kollat almanackan så att det inte är en konstig dag likt första april eller annat så kan jag konstatera att det är en vanlig januaridag och året är 2011. I Sydsvenskan kan jag läsa att polisen vill lägga cirka två mille på ett dataprogram som skall ge en hint om var brott kommer att ske.

Det finns gott om poliser som gärna sitter och pillar vid datorn men det här är så dumt så nu stannar tågen även av denna anledning. Klockan min har redan stannat.

För en struntsumma kan jag hjälpa polisen i Malmö var de skall vara och det utan vare sig dator eller annat tekniskt verktyg — åk till Rosengård. Där har de tagit fel på dag och tror att det är nyår och tillika har de fått för sig att raketer skall skjutas på folk, bilar och allt annat utom upp i luften.

Skicka en hundring till mig porslinskonstaplar — det räcker!

AB

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0