Lite mer sådant här tack, även i Sverige!



Vi verkar inte få veta att det ständigt pågår intressanta ting i EU-parlamentet. De folkvalda, de enda i realiteten, kan faktiskt tala fritt men det kommer inte till vår kännedom. Att sen kommissionen verkar styra politikerna är en annan femma som jag inte tror alla vet (jag tror ingen i Sverige skulle tillåta att tjänstemän styr våra politiker även om jag vet att så sker). Går för övrigt politiker och gammelmedierna hand i hand?

Men oavsett politisk hemvist så är denne man en frisk fläkt:



Jag hittar hur mycket som helst om turerna kring EU överallt, utom i gammelmedierna. Det kan väl inte vara rätt?

Personligen tror jag att EU lever på att så få som möjligt vet så lite som möjligt om allt. Då kan de göra som de vill och en djupt odemokratisk union kan lulla på ett tag till. Men det kommer att krascha, var så säker.

Om någon undrar så röstade jag för  EU vilket gör mig sömnlös, varje natt! Jag trodde på visionerna, jag trodde på fredsprojektet, jag övertrodde på våra politiker.

Nu vet jag bättre!

Lägg ner projektet nu, innan mina barnbarn behöver kontakta mig i min himmel och säga: du hade rätt farfar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0