EU? Bara när det passar!




Plantan Carlgren är igång igen. Nu struntar han i vad EU säger och det gör han med följande lilla mening: "Vi tycker att den svenska rovdjurspolitiken ska formas i Sverige, efter svenska förhållanden, inte i Bryssel."

Att kommentera allt den stollen håller på med skulle kräva böcker av tjockt format så det tänker jag låta bli. Men en sak är klar, han representerar numera den alltför vanliga arrogansen att bara följa EU:s direktiv och liknande när det passar.

Det säger allt om våra politiker. Vi skall följa alla dåraktiga beslut och bestämmelser emedan politiker tydligen förbehåller sig rätten att välja och vraka.

Eftersom de är så k...ta på att vara med i EU, vilket jag beklagar, så får de för tusan hakar ta det onda med det goda. Det vore logiskt och riktigt så ... Visst ja, de är politiker så min fortsatta tanke är meningslös.

Lika meningslös som Carlgren!

Sen skall de tydligen sätta ut vargungar från djurparker som första åtgärd för att förnya stammen. Har nog aldrig hört något så fullständigt idiotiskt.

Jo det har jag nog om jag orkade tänka efter. Carlgren har mycket dingt i sin bok.

Svd

Kommentarer
Postat av: Joel Holm

Jag håller med dig; nu när vi är med i EU måste man antingen acceptera alla direktiv som EU delar ut, eller så får man ta strid mot direktiv som man anser är felaktiga. Inte bara plocka ut några "godbitar" för att de råkar passa ens syften för tillfället. Eller vad det nu handlar om. Jag vill verkligen inte tro (men svajar kraftigt i min övertygelse) att en minister är så dum att han/hon inte förstår en så enkel sak.



Kolla gärna in min blogg! :)

2011-01-27 @ 23:08:22
URL: http://nilsjoel.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0