Troligen ett misstag




Att jag tror att detta är ett misstag, baserat på osedvanlig stor historielöshet, baserar jag på det faktum att det liksom inte riktigt går ihop. Kolla här:



Om man gick in under skylten Arbeit macht frei så tror jag ingen tänkte på Lev länge och frodas. Därav min tro på misstag.

Sen återkommer min gamla käpphäst — varför säger inte folk till när det är åt pipsvängen?

"Jag såg det, men ville inte säga något. Men det har varit jobbigt och obehagligt att vara där och jobba och titta på de där orden varje dag."

Efteråt passar det att snacka med pressen men under tiden det pågick så var det både "jobbigt och obehagligt" men tydligen inte värre än att han/hon kunde lulla dit varje dag. Att riva ned skiten och ge författaren till dumheterna en spark i arslet var väl inte till att tänka på.

SvD

Kommentarer
Postat av: Ulf T

Om det var ett misstag, kan man fråga sig varför meningen kompletterades med ett keltiskt kors som ofta används av Ku Klux Klan. Men visst, författaren behöver ju inte vara nazist. Det kan lika gärna vara ett utslag av svart humor. Men det är absolut medvetet.

2011-08-12 @ 19:45:09
Postat av: Simon

Om det var medvetet, kan man fråga sig varför meningen kompletterades med en hälsningsfras från Star Trek ("Live long and prosper").

2011-08-12 @ 21:20:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0