Silvia talar — men Stasi då?



Nu har drottningen ägnat sig åt lite forskning för att klarlägga hur farsan egentligen betedde sig under kriget. Om detta tycks det åt vänster, i mitten och höger. Själv bryr jag mig inte för egentligen var väl mycket känt sedan tidigare och barn kan aldrig hållas ansvariga för vad föräldrar gör, även om hon kunde sagt just det. Men först måste man väl veta och det försöker hon väl nu fixa till.


Däremot vet vi att en hel drös svenskar varit involverade i Stasis skitiga verksamhet och om det snackas det väldigt lite. Vi svenskar kräver ju i alla sammanhang att sanningen skall upp på bordet, att man måste stå upp för sitt förflutna och, så klart be om ursäkt för vad tidigare generationer gjort.

Men så kommer vi lite närmare oss själva och då tar det tvärstopp. Varför? Jag vill veta vilka som via Stasi stöttade en sjuk regim. Varför får jag inte veta det? Vem eller vilka måste skyddas ända in i dårskapens rike?

Dubbelmoral sa Bill, just det sa Bull.

GP DN AB


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0