Lööf, världsfrälsaren!






Det står nu klart att Lööf skall föreslås leda Centern. En politisk broiler av guds nåde med nada erfarenhet av den så kallade verkligheten. Men hon har stora ambitioner:

”Att få till stånd en grön omställning i Sverige och världen, är en av huvud­anledningarna till att jag vill leda Centerpartiet.”
(min fetning).

Sen skall vi väl alla, speciellt de unga, komma ihåg att hon svek i FRA-frågan. Det var hon inte ensam om men hon och han Federlysan eller vad han nu heter stod upp som om de skulle kunna utgöra en skillnad varefter de svek, som alla de andra.

Men lycka till Lööf! Uppgift ett: klara spärren på 4 procent; två: kicka upp siffran till tidigare Centerambitioner, 20 procent (hon sa väl så Maud?); och sen, Lööf, sen tar du världen!

Personligen skulle jag hellre se någon med erfarenhet av samhället (förutom lite juridikstudier), lite normal insikt i det möjligas konst och varför inte lite självinsikt. Men alltid lurar hon någon.

SR DN

Kommentarer
Postat av: Svante Svensson

Hon är i alla fall söt.

Svante

2011-08-31 @ 10:55:58
Postat av: Ipse Cogita!

Svante:



Medges;)



Men nu man får passa sig med dylika tilltag. Som någon sa: om man skriver om en synål så är det alltid någon enögd djävul som har synpunkter.



Jag tänkte alltså på det här med kvinnor och vad man numera får säga. Söt är nog tusan att gränsfall!

2011-08-31 @ 11:01:15
URL: http://store.blogg.se/
Postat av: Svante Svensson

Jag tar risken, och skulle det vara någon enögd djävul som har problem med nålar, får denne gärna komma hem till mig, och hjälpa till att trä på tråden, för det har jag problem med.

Svante

2011-08-31 @ 11:15:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0