Kundens skyldig, hallå!




Så klart vi skall betala skatt. Samhället bygger på det enkla faktum att vi får in resurser till det vi behöver. Att sen politiker verkar slösa bort en del är väl troligen en fråga hur man ser det.

Men att skuldbelägga mig som kund som varande nästintill en Quisling tycker jag tyder på stor historielöshet och tillika oförskämdhet. Så här säger dårarna:

"Om man inte tar emot kvitto finns det en risk att det aktivt bidrar till skattefusk, säger Conny Svensson."

Jag rekommenderar att alla stollar som Conny sätter sig vid skolbänken och lär sig att det ta mig tusan inte är jag som skall skuldbeläggas för vad andra gör eller inte gör. Men det där är svenskt så det förslår. Jaga alla andra men inte de skyldiga.

Personligen skiter jag i kvitton speciellt hos blomsterhandlaren men för det skall inte jag jagas. Då hamnar vi där vi ibland redan är: jaga varenda djävul men det är såväl juridiskt som moraliskt fel. Pezster är kort och konsis.

Vet hut!

DN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0