I koko-land kan allt hända




Det verkar inte finnas någon hejd på dumheterna i detta land. Nu har, utan föräldrarnas vetskap och godkännande, en enkät gåtts igenom, med kidsen, på flera förskolor i Uppsala med frågor som:

"Kan man vara kär i vem man vill, både pojke och flicka?", "Finns det något som gör det bättre eller sämre att vara pojke eller flicka?", "Finns det någon som kommer från ett annan land på förskolan?" och "Brukar ni prata om ifall man tror på Gud?"

Jodå, du läste rätt. Man skulle ju kunna tycka att de för en gångs skull kunde sköta sitt jobb i stället för att chikanera kidsen på ett sätt som för tankarna till totalitära staters våta drömmar.

"Vice affäresområdeschef på vård och bildning, Marie Svensson, kan inte ställa upp på intervju med ..." och det kan man ju räkna ut. Här tas det som vanligt inget ansvar för dåraktigheterna trots, och det är jag helt övertygad om, rena rama övergreppen begåtts tillika lagbrott.

Det KAN inte vara tillåtet att bete sig så svinaktigt utan föräldrars vetskap.

Det förtjänar att påpekas, även om vissa offentligt anställda inte fattat det, att barnen tillhör föräldrarna — inte samhället.

Det är tur att det inte var jag som drabbades för då skulle Marie med flera fått se på f...n!


Upp till bevis, BRIS!

Den moderata politikern Cecilia Forss, ordförande i barn- och ungdomsnämnden i Uppsala, är dessutom så utan ryggrad att han lär vobbla när hon går. Hur jag vet det? Jo, säger man så här:

"Jag har inte sett just den här enkäten, men generellt tycker jag att man ska vara väldigt försiktig när man har enkäter, och att man alltid ska ifrågasätta om man överhuvudtaget ska ha enkäter till barn. Jag är inte riktigt säker på att de är mogna att veta vad det innebär när man svarar på en fråga. Barnens integritet måste hållas högt, och enkäten bör istället gå till föräldrarna, säger Forss."

så har man liksom inte förstått ett skit. Lägg märke till att hon inte tar avstånd, politiker you know; "försiktig med ..." när det skall stå ge f...n i liknande dumheter; "inte riktigt säker på ... mogna" när svaret är dödssäker; och nyset om "integritet" som hon inte vad det är (det vet numera inte moderater) och slutligen "enkäten bör istället gå till föräldrarna" när svaret här är nej det skall inte vara några enkäter över huvud taget.

Sköt ert jobb med föräldrarnas barn och ge tusan i att pådyvla dem några av era sjuka idéer om hur de skall indoktrineras!

DN SvT

Kommentarer
Postat av: Svante Svensson

Detta är direkt kränkande, framför allt för barnen men även för föräldrarna, som inget fick veta.

Jag hoppas att de som kommit på något så tokigt inte är behöriga, med pedagogikutbildning, men jag misstänker att det är just det de är. Vanliga människor med sunt förnuft skulle aldrig komma på något så tokigt. Fast andras dumhet är inte den värsta – den kan man inte göra något åt.



Svante

2011-08-31 @ 10:22:50
Postat av: Helena Bengtsson

Det måste vara tungt att vara du och svårt att växa upp inom dina väggar om man skulle vara ett tänkande barn och dessutom om man vågar känna för någon av samma kön. Att inte ha någon att prata med om det... Lycka till!

2011-09-01 @ 07:24:49
Postat av: Ipse Cogita!

Helena:



Jag vet inte riktigt om jag förstår dig rätt men vad jag skrev om var VEM som har den här uppgiften och NÄR den diskussionen skall tas och vem som har mandatet.



Jag tycker det är, i den åldern, något som kommer spontant från kidsen och så tar vi det därifrån som vuxna.



För övrigt så är föräldrarna fortfarande de som skall hålla i taktpinnen.



Tack för inlägget!

2011-09-01 @ 09:06:06
URL: http://store.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0