Exit Lööf




Annie Lööf från gränspartiet (4%) C skall minsann ta krafttag i diverse miljöfrågor. Det ser jag fram emot och hon kan ju börja med att plocka bort kvicksilvret från våra hem. Det införde hon och hennes likar.

Jag noterar också att hon står i en tågdörrsöppning. Jag hoppas hon fixar att tågen också kommer att fungera i framtiden, oavsett väder och vind, så att mina goda vänner som idag istället kör bil eller flyger av den enkla anledningen att de inte litar på att komma fram med rälsbunden trafik, åtminstone i hyfsad tid, kan börja tåga lite.

Sen verkar hon tycka att EU-kommissonen vet vad de talar om (de införde kvicksilvret också):

"EU-kommissionen har rekommenderat medlemsländerna att använda minst hälften av dessa medel till gröna investeringar. För mig är det självklart att det för Sveriges del ska bli långt mer än så."

Dyrt som tusan men det bryr sig inte Lööf om, hon har bra lön och kan säkert betala. När det gäller "E85-bilar" så undrar jag bara om någon kör i den bluffvärlden längre. Dyrt som pockerns.


"Svenska innovatörer var tidigt ute med patent för biogasanläggningar, vindkraftsteknik och vågkraft, men vi ser nu att tyska och norska företag går snabbare fram med att kommersialisera tekniker. Här krävs bättre resurser från statens sida, såväl genom investeringsstöd som till forskning. Detta skapar dessutom nya jobb."

Och var fick hon "skapar ... nya jobb" ifrån. Vilka? Och vilka försvinner?. Nettoeffekt således.

Gällande vindkraften så är hon sorgligt "av banan". Det fungerar inte och vansinnet fortsätter men bara på sina håll (Storbritannien är nog värst, se här). "Bättre resurser" betyder mer friska pengar till en dödfödd idé. Dyrt, ineffektivt och förfulande.

Det är fortfarande du och jag som betalar. Det börjar bli mycket nu. Vi skall betala politikers och räknenissarnas missar i den ekonomiska sfären, bromsen slår till i pensionssystemet; vi är i krig med de få soldater vi har; miljösatsningar som är ogenomtänkta står som spön i backen, Malmö ligger under vatten om 100 är(!); EU framstår mer och mer som ett skämt och våra folkvalda har redan toppat och kryddat det hela med full övervakning av oss stackars klena krakar.

Men Lööfs besked gläder mig. Det kom i god tid så nu kan jag i lika god tid pricka av henne från listan min.

Det drar mot sofflocket till, igen.

SvD









Kommentarer
Postat av: Svante Svensson

EU är fantastiskt surströmming ut, och strömsnålt kvicksilver in, och allt ska drivas med vindkraft.

Svante

2011-08-22 @ 13:30:48
Postat av: JSC

Och hon är inte ensam; man skulle kunna säga att Lööf växer på trän, som är ruttna i roten :-)

2011-08-22 @ 22:11:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0