Angivaren står på sig




Pojken blev frikänd för sin fildelning och det tycker jag är rätt. Anpassar sig inte näringslivet till nya medier utan kör efter gamla system så kan de gott ha’t.

Han kommer så klart att åka dit i högre instans för så går turerna för närvarande.

Vad värre är att det finns en mentalitet hos vissa personer som skrämmer mig. Så här säger rektorn-vän-av-ordning vars namn är Maria Kempe Olsson och som minsann inte tvekade att anmäla:

"Vi har ju en sådan policy på våran skola att vi polisanmäler om vi misstänker en brottslig handling, säger hon."

Killen är femton år, han gör det ett antal hundratusentals andra gör, kisen väljs ut av alla dessa och skall hängas ut, men det gör inget tycker Maria. Sådana är nu tiderna att ett samtal, ett påpekande, inte längre anses vara en metod att fostra och vägleda. Nu gäller anmälan till polisen i en utsträckning som gränsar till det löjliga. En väljs ut och får en prick i registret (-ena) och vad är vitsen med det?

Vuxenvärlden visar vägen och fostrar våra ungdomar åt stasisvängen till.

Gud bevare mig för sådana ledare och jag säger som jag sa i ett tidigare inlägg: ledare skall gå före och visa vägen, inte komma efter och ange.

Jag tycker inte om hennes inställning och jag tycker hon skall plockas bort från skolans värld och dessutom från all verksamhet där kids finns.

SR Expressen SvD DN


Kommentarer
Postat av: Allan P3

Ett exempel på VILKA som arbetar med barn och ungdomar, och deras syn på "rättvisa". Skrämmande.

Jag håller helt och fullt med dig.

Ett Patent räcker i 25 år. Varför ska då de som gör ETT jobb, kräva betalt för detta i hela sitt liv, och dennes arvingar DESSUTOM ! Totalt nästan 150 år .........

Glöm inte att preskriptionstiden för MORD var 25 år, tills nyligen. Någon som ser vansinnet i dagens resonemang ?

2011-08-30 @ 21:40:41
Postat av: Bear

Föga förvånande att det var en kvinnlig rektor. Ett fullständigt verklighetsfrånvarande och empatilöst beteende.

2011-08-31 @ 02:39:15
Postat av: Svante Svensson

Förmodar att rektorn är behörig.

Svante

2011-08-31 @ 11:22:58
Postat av: Ipse Cogita!

Tack alla och behörig tror jag inte hon är om man menar moraliskt behörig. Formellt kanske, men det är lite av problemet.

2011-08-31 @ 12:42:06
URL: http://store.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0