Alla över en kam?




Jag har med intresse följt debatten om kommentarer på nätet. Själv har jag aldrig kommenterat i medierna enär jag finner det meningslöst. Bloggar om saker och ting gör jag däremot dagligen.

I den nuvarande diskussionen tycks det mig dock som om medierna jämställer kommentarer med bloggare och det verkar vara direkt ding-dong. Att slänga in en kommentar är en sak som kräver noll ansträngning, att blogga kräver åtminstone en viss ansträngning.

Just nu märks tydligt att möjligheten att kunna blogga också minskar med en hastighet liknande  den ekonomiska nedturen vi just nu genomlider.

Kommentarer står som spön i backen och kan vara lite knepigt att hålla koll på, bloggarna är betydligt färre och går att förhandsgranska utan ansträngning och utan outsourcing av uppgiften.


Så till medierna säger jag bara — lite mer stringens tack!

AB


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0