För Wasted väntar nya uppgifter!



Så kom det då en dom i målet om fildelning. Det var väl väntat att dårarna i svenska rättsväsendet skulle gå på upphovrättsmaffians linje; företag och juridik går hand i hand i detta land och vid sidan om, någonstans i sin förvirrade cyberrymd, snurrar lika förvirrade politiker.

Det här är enkelt; musik och filmindustrin vägrar hänga med i den nya tekniska utvecklingen och då kör de sitt idiotrace och jagar sina kunder in absurdum.

Fängelsestraffet är ett hån när man jämför vad man kan få för långt allvarligare brott. Att hota en åklagare med misshandel och död får man fyra månader för. Det visar hur snett det gått i det här fallet.


(Siten fungerar fortfarande utmärkt men vill du inte använda den så kör samma sak på Google!)

Skadeståndet får Monique Wasted att ta på sig feststassen för nu ser hon hur kulorna börjar rulla in så nu blir det skumpa och ostron redan till frukost för den ursäkten till en advokat.



Och trots sitt väna yttre och huvudet käckt på sne' så lita inte på henne. Hon fick frågan på radion varför hon inte ger sig på Google när hon ändå är igång. Svaret blev ungefär: vi har inte kommit så långt. DET skulle jag vilja se när de drar igång den processen. Då tror jag hennes överlägsna väsen kommer att krympa ihop till ett litet darrande asplöv; tänk er när de tunga kanonerna från Google kommer med sina lika tunga elefanter inom juridiken!

Jag avvaktar med spänning på den utvecklingen.

Och grov misshandel fungerar så här:



Personligen bojkottar jag sedan många är både musik- och filmindustrin och det kommer jag att fortsätta med. Jag är helt enkelt allergisk mot girigbukar som ser på och behandlar sina kunder som något som katten släpat in.

Sen finns det väl all anledning att påtala att kopiering inte är stöld, inte ens i juridisk mening!

Anna Troberg AB Expr. DN SvD SDS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0