Miljöpartiets utopia!



I SvD denna grå dag kan vi läsa lite lustiga vinklingar om hur livets helvete blir om man följer miljöpartiets recept. Riktigt kul tycker jag men i botten är det min liv och själ allvarligt. Miljön är viktig, om det skall vi inte käbbla, det handlar mer om vad som är någorlunda rätt och riktigt att göra.

Att, trots allvarliga invändningar från forskarvärlden, fortsätta och satsa utifrån att CO2 är den stora boven i klimatdramat är ohederligt. Pengar kommer att rulla rätt ner i avloppsbrunnen till ingen som helst nytta. Bästa exemplet på fel väg är vindkraften. Svindyr, ineffektiv, förfulande och det är du och jag som står för fiolerna.

Nä, fram med lite fakta och ställ sedan dessa skojare till svars. På Andas lugnt, en mycket utmärkt blogg, hittar jag till exempel följande:



Så om ingen annan ställer frågan så kan väl jag göra det: Hur skall miljöpartiet fixa världens industriella energiförbrukning som idag drivs till 90% av fossila bränslen? Cykeldynamo? Vindkraft (hoppas det blåser!)?

Det är lätt att vara grön och skön när man inte vill ta ansvar för ett gott samhälle med vettiga förslag som dessutom är möjliga att genomföra.

Sen kör de med riktigt tunga frågor också tillika teknikvänliga och ett exempel på detta får ni här:

"För att minska antalet tjänsteresor i staten vill MP till hösten ge Trafikverket ett uppdrag att ta fram en plan för hur tjänsteresor kan ersättas med videokonferenser."

Samtidigt som vi skall sitta och videokonferensa, vilket är fullt möjligt men bara till viss del, så vill man satsa på entreprenörer. Gör ni det, men som varande en sådan själv, så kan jag tala om att vi vill träffa folk!

Sen drar de in Storbritannien också:

"Liksom Storbritannien har fått sin första gröna ledamot i parlamentet kommer Sverige att få sina första gröna ministrar i regeringen 2010, sade Wetterstrand."

Då rekommenderar jag att läsa vart det landet är på väg och här kan du läsa lite om det. Där är det på väg åt helvete kort och gott!

AB Expressen DN SvD

Kommentarer
Postat av: Johannes Forsblom

Om MP fick vara envåldshärskare för en dag skulle den första åtgärden bli att ge sig på våra personliga utsläpp av koldioxid i atmosfären.



Läs en satir om hur de vill raglera pubarna i framtiden:



http://darenpagatan.blogspot.com/2010/05/darfor-gillar-inte-miljopartiet.html



För att inte nämna tiotusentals nya gröna jobb i tjänstesektorn:



http://darenpagatan.blogspot.com/2010/05/tusentals-nya-grona-jobb.html



2010-05-14 @ 15:23:12
URL: http://darenpagatan.blogspot.com/
Postat av: elina

Jag tror på att vi påverkar miljön men jag tror också på naturliga förändringar däremot har jag ingen tilltro till MP. Har inte sett att de gör någon nytta varken för miljön eller vårt överlevnad som stat.

2010-05-14 @ 16:53:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0