Kungahuset fattar nada!



Det är skönt att vår monarki hamnat under luppen. De sysslar inte med väsentligheter och jag är trött på lallande sessor och lekande prins och språkgeniet och knugen. Och de styr och ställer, i en tid när de borde ta sig i kragen och göra något vettigt.

Nu senast, alldeles precis, hör jag på TV4 att villkoret för att ett program om Bernadotte skall få sändas är att det inte får avbrytas av reklam. TV4 bockar och niger och viker ner sig direkt — "annars hade vi inte fått göra programmet"!

Att kungahuset styr och ställer i vår demokrati är inte förvånande, de glider i gräddfilen, men att TV4 är en kanal utan resning tycker jag de skall ha på fan för.

Det är skillnad på folk och folk och det tycker jag är rätt, men lite rättvisa i behandlingen av medborgarna skulle man väl kunna begära, speciellt med tanke på att det är jag som betalar. Och det har aldrig varit min önskan att pröjsa till folk som dikterar villkoren på ett sätt som för tankarna till svunna, mörka, tider.

Vi andra får stå ut med TV4:s reklamavbrott som är lika täta som träden i regnskogen och ibland kommer så snabbt att förtexterna i filmen avbryts.

Skamvrån blir det således för knugen och hans gäng och i den vrån kan de stå och snacka med TV4:s personal.

AB

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0