I barbarernas EU...



Det är mycket som EU sysslar med som man kan tycka är lite underligt. Stora viktiga frågor som köttklister eller inte tas på största allvar och debatteras ända upp i toppen. Men att det är tillåtet att hetsa tjurar och sen, under ett antal idioters jubel, först tortera djuren bara för att sen sticka ett svärd genom hjärtat (om de träffar) verkar vara helt okey.

Vem kom på att det var så saker och ting skulle prioriteras?

Men vissa spanjorerna verkar tycka det är kul att uppföra sig illa mot levande väsen. Inte förrän 2001 blev det förbjudet att kasta ut levande getter från kyrktorn (det tog plats i byn Manganeses de la Polvorosa). Och om jag inte minns fel så har också grisar kletats in i fett, slängts i havet och sen har skapelsen krona haft kul genom att försöka få tag på svinen.

De tycks tycka det är kul med dylika ting, därnere i Spanien. Men nu var väl EU tänkt som någonting mer civiliserat än så, även om det ibland inte verkar så i denna icke-demokratiska sammanslutning, och då passar det sig inte att vare sig spetsa tjurar eller hutta getter från kyrktorn ej heller djävlas med grisarna.

Gör man så då blir vi människor svin (ursäkta mig alla grisar!).

SvD

Kommentarer
Postat av: Anonym

Oh, Du har så rätt i din analys; jag ryser när jag tänker på detta barbari.

2010-05-20 @ 19:41:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0