Glädjande granskning!



Jag finner det ytterst glädjande att miljöpartiets politik med där tillhörande förslag, börja granskas lite mer på djupet. Att MP inte precis är min "cup of tea" har nog de av er som följer min blogg nog förstått. Det gäller allt från vindkraftseländet, bensinprishöjningar till ingen nytta (mer än för att få skatteintäkter men under sken av miljöförbättringar), begränsningar i flygeriet och nu tror de att cykling i huvudstaden skulle bidraga till minskad trängsel också.

Men där sket det sig. Så här ser det ut till att börja med:



Och nu till folk som räknat och försökt få till lite fakta, utan miljösnömos:



Snacka kan de de där miljödårarna men det skall ta mig tusan vara rätt. Som det nu är kör MP samma race som alltid — skräm sk...ten ur medborgarna och använd vilka fake-ade fakta som helst. Svensken är ding i bollen tycks de tänka, och det är vi kanske, dock icke fullt tomma i roten!

Och den där riktiga falskspelaren, Yvonne Ruwaida, har vi väl sett valsa runt i pressen förr, eller...? Anklagad för tentafusk (hon "glömde" att hon hade med en fusklapp) kan du läsa om här. Hon skiter i att redovisa kvitton på 275.000, handlat på skattebetalarnas bekostnad och här kommer hennes sanslösa förklaring på det: "Jag har helt enkelt inte haft ett bra system. Jag har haft kvittona i min plånbok och sedan i en hög och sedan har det inte" ja, sedan har det liksom känts väldigt jobbigt att behöva sortera alla...". Halleduttanemej va’ jobbigt det är att smälla stålar. Man måste redovisa också, suck, stånk och stön!

Nu är hon inne på att det skall cyklas så det ryker och det är ju lätt att säga när man åker taxi för 70.000:-! Hon ringer mycket också för den delen.

Skål, ta mig fan!

SvD

Kommentarer
Postat av: Victor

Ja, det skulle ju vara hemskt om fler cyklade. Verkligen.



Tur att vi har dig och SvD som kan tala om för oss vilken katastrof det skulle innebära med en minskning av trafiken med 3%, samtidigt som folk får bättre hälsa.



Har MP inte skarpare fiender än såhär tar man storslam i valet.

2010-05-13 @ 13:59:28
Postat av: Ipse Cogita!

Victor:

Läs rätt! De hävdar, MP, att trängseln minskar och det gör den således inte i märkbar omfattning. Ingen har väl talat om cyklingen som sådan? Ingen har heller talat och sagt att det är en katastrof.



MP är, oavsett vilken fråga, ett ytterst ohederligt parti och så är det bara!

2010-05-13 @ 15:42:48
URL: http://store.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0