Facebookgnäll



Nu har stackars Facebook problem med säkerheten — igen. Nu kan det ju inte vara världens största nyhet att säkerheten på nätet är noll i de flesta fall. Följaktligen måste varje individ förstå att om du "nätar" dig i något sammanhang så har du både öppnat portarna för att det du lagt ut kommer i orätta händer och i många fall äger du inte rättigheterna till ditt material.

Så enkelt är det och som förälder bör du nog se till att dina barn fattar galoppen. Själv skulle jag bli stolt och glad om mina barnbarn skulle ta motsatt väg än den i dag gängse och säga till mig — farfar, det går inte att hitta mig på nätet, jag är hemlig. Gärna kompletterat med en illmarig min.

Det där får sönerna ta hand om men redan nu vet jag att de fattat galoppen (sönerna alltså).

Dagens vilja att till varje pris få synas i alla möjliga och omöjliga sammanhang har sitt pris, så allt gnäll när läckorna är fler än i ett durkslag undanbedes — som man bäddar får man ligga!

Expr. Expr. AB

Kommentarer
Postat av: NEO

Facebook är stenåldern =) testa secondlife och upplev skillnaden =)

2010-05-25 @ 19:36:55
URL: http://www.youtube.com/NE0Timeless

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0