Det skall börjas i tid...

Via Opassande och djingis får jag reda på att det finns ett Stasisystem för de unga kallat Dexter. Det är ett system att övervaka och kontrollera medmänniskor i skolans värld; säkerheten i systemet är bergfast noll, men det införs och troligen skall varenda skola införa eländet.

I gammelmedierna har jag inte läst ett skit och än en gång får jag tacka bloggosfären för att jag får veta vad som är på gång. Det sker stora ting inom övervakningssamhället och det skall börja tidigt. Mister Orwells vision om ett skitsamhälle är förbikört några hundra gånger om. Jag klipper lite från djingis (som också hittat Skola24) och jag hoppas han förlåter mig.





Läs nu länkarna ovan så att ni riktigt fattar vad de håller på med. Och om Skola 24:




Nu gäller det nog att vakna rejält, Dexter och Skola24 är bara två system och djingis har redan hittat fler. Var f...n är debatten om detta? Här införs läckande övervakningssystem som kommer att påverka våra barns framtid, var så säker. Redan nu har ju försäkringsbolagen rätt att kolla ungarna och själv har jag ett barnbarn som jag betalar olycksfalls- och livförsäkring för, men där han inte kan få någon ersättning, ever!, för allergirelaterade sjukdomar. Om han har allergi? Nej, men det finns en notering när han var mycket liten som löd — allergi? — och vips så var försäkringsbolaget där med undantag. Han har ingen allergi! Ändra då, säger vän av ordning. Ha, ha, ha eller lycka till!

Nu sätter jag min tillit till min son att han kollar sin skola, och skulle det införas Dexter eller annat fan och hans mormor på mitt barnbarns skola, då hoppas jag det blir bomber och granater.

Och kunskap och protester får väl hitta på nätet, gammelmedierna sussar gott!

Remember, remember...

Expressen




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0