Vän av ordning visar framfötterna!





Det är uppenbart att det finns folk som har lite väl lite att göra under dagarna. Nu har en vän av ordning tagit sig tid att fotografera polisbilar som stod på stoppförbudplats allt emedans de var inne och fyllde på lite näring. Här inställer sig genast lite frågor:

Tycker anmälaren att det är bättre att poliserna parkerar i polishuset, så att om larm kommer så skall de först ta sig dit och sen påbörja utryckning? Kan det inte tänkas att det är en lite onödig fördröjning? Vi vill väl ha poliser som gör just det, kommer iväg och fram snabbt alltså.

Sen blir jag nästintill irriterad när en sådan här skitfråga skall sysselsätta folk inom det offentliga och att jag skall ha det på mitt konto.

Polisen skall säkert både bevakas och kritiseras, men det får för tusan vara måtta på dumheterna!

Rätt svar till medborgare av denna kaliber är ett kort och kärnfullt — fuck off!

SvD

Kommentarer
Postat av: Schwanhof

Rätt. Polisen måste utreda alla anmälningar som kommer mot dom och det "svenssons" inte fattar är att det förekommer så förbannat många okynnesanmälningar mot dem. Att någonting sånt här också får äta lite skattemedel stör inte den här anmälaren. Det här kommer att ta några veckors arbetstid betald av våra skattepengar - hoppas anmälaren är lycklig och inte stämmer in i klagosångerna över att polisen inte löser "vardagsbrott".

2010-03-31 @ 18:13:20
Postat av: akra

Du har helt fel! Polisen skall föregå med gott exempel och att parkera på stoppförbud för att fika är inget annat än idioti och brott mot trafiklagarna. Varför är det stoppförbud? Jo säkert av trafiksäkerhetsskäl och polisernas agerande innebär att de utsätter andra för fara och detta betraktar jag som vårdslöshet. Har sett andra sådana exempel i Helsingborg där poliserna parkerar i en T-korsning där de sätter böter på andra för att själva gå och köpa glass på hamnpromenaden. Det fanns hur många andra ställen som helst att parkera, men de rent ut sagt idioterna parkerade på stoppförbud. Vem har respekt för en polis som agerar på detta sätt?? Inte jag iallafall! Notera att det finns många fantastiska poliser, men dessvärre en del som bara kan bära uniformen och styla, titta på mig jag kan göra vad jag vill utan att någon bryr sig. Polisen skall föregå med gott exempel och vara föredömmen då vinner man respekt och vi andra vanliga kanske också beter oss bättre.

2010-03-31 @ 18:44:44
Postat av: Peter

Detta är dubbelt. Givetvis ska man komma iväg fort på utryckning men man måste även anpassa sig till vad som ser bra ut. Jag har själv kört utryckningsfordon för en annan myndighet men jag och mina kollegor fikade alltid på sådana ställen att vi kunde lämna fordonen ok enligt reglerna givetvis inte i p-garage men på ytor som inte uppenbart sticker i allmänhetens ögon. Man kan hitta dessa ställen om man patrullerar Göteborg varje dag.

2010-03-31 @ 23:01:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0