Omstrukturering i smyg




Det är ett djäkla tjatande om RUT och ROTen till den diskussionen från alliansens sida börjar gå upp för mig. Varför vissa grupper skall ha skattesubvensioner och inte mitt företag har jag alltid haft svårt att förstå. Men okey då, jag kan leva me’t.

Men nu skall det hela utvidgas till rastning av hundar för att hjälpa de som inte gitter gå ut med jycken själv (varför man då skaffade hund kan man ju undra). Och hjälp med datorn skall man kunna få med rabatt och sen sätter tydligen bara fantasin gränser, vilket jag tolkar som att man kan få subventioner för precis vad fan som helst.

Men sen upptäcker jag den dolda agendan och det i denna passage:


Först läste det jag som om de gamla skulle ut och luftas (det står så) men  fullt så cynisk är hon nog inte ändå Maud-en, men att de gamla skulle få hjälp med luftandet av husdjur tyder på en förskjutning som inträtt. Innan skulle väl hemtjänsten se till att efter behov hjälpa till med dylikt (jo, jag vet att det inte funkar så idag, men tanken var väl en gång så...). Nu när kommunerna inte hjälper till med ett dj...a dugg med något vettigt, så är detta ett bra sett att vältra över mer och mer av frågan till individen, och i framtiden kommer det att heta: kära gamla fru Bengtsson, samhället kan inte stå för allt. Och för övrigt finns det skattesubventionerade tjänster att köpa.

Jag ser det nog, kära politiker, och jag är inte imponerad, och i jämförelse med många andra länder så tycker jag att vi får mindre och mindre för skattepengarna trots ett av världens högsta skattetryck.

Fulspel på G!

AB

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0