Folk och folk och kungahus

Jag måste erkänna att jag inte blir så där vansinnigt upprörd över prinsars, sessors och kungliga medarbetares p-böter, de kan ju ha det svårt med allt resande och festande och hela millevippen. Och har man råd, visst fan är det skönt att köra ända in i butiken, det får kosta!

Sen blir det lite mera knepigt. "Mertil Melin, hovstall mästare och chef över kungahusets bilar..." (det är säkert fel någonstans för man kan väl inte vara chef över bilar), han menar att det dels inte är så farligt, dels så betalar de alltid sina böter. Och det är väl här det blir svårt eftersom det ytterst nog är vi som betalar, du och jag.

Tokig kan man bli när det sitter åtminstone 4.192 personer ute i stugorna och anser att kungahuset inte behöver föregå med gott exempel. Detta skulle då innebära att de kan bära sig åt lite som de vill, på ditt och mitt konto, och det skulle vara helt okey. Inte i min värld.



Jag vill ha stålarna te’baks!

AB

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0