Vänta nu lite, Centern!


Lena Ek och Johan Linander, båda C, försöker trixa lite med datalagringsdirektivet; allt för att komma i god dager. Det handlar om att göra införandet av direktivet i medlemsländerna frivilligt. Och så här avslutar de sin artikel:



Men tro dem icke! Så här skriver Christian Engström på sin utmärkta blogg (läs den så får du matnyttiga ting):

"Det är de två stora partigrupperna EPP (Moderater och Kristdemokrater) och S&D (Socialdemokrater) som bestämt sig för att byta uppfattning i frågan. Tillsammans har de en bedövande majoritet i parlamentet, så i och med det spelar det ingen roll i praktiken vad de andra grupperna tycker. Trots det har den liberala gruppen (Folkpartiet och Centern) ändå valt att ansluta sig de också, eftersom de vill känna att de är med de stora pojkarna."

Så var det med de taskspelarna! Sen vill jag gärna dela med mig av vad som också stod i Christians inlägg:

Wer kämpft, kann verlieren. Wer nicht kämpft, hat schon verloren.

(De som kämpar kan förlora. De som inte kämpar har redan förlorat.)

Nu går jag på krogen!

SvD, igen!


Kommentarer
Postat av: Albin

Engström skriver ju om SWIFT-avtalet - som inte ens är voterat. Artikeln handlar om DLD.



Jag tror nog du har rört till det lite för dig. Ta dig ett järn på krogen och tänk igenom det hela en gång till :)



Allt gott

Albin

2010-06-30 @ 15:52:12
URL: http://[email protected]
Postat av: Ipse Cogita!

Albin:

Jag säger bara: hur fan kan man röra till det för sig INNAN man gått på krogen.



Tack,för rättningen och jag kan tillägga att det nu, efter krogen och några starka, så står mitt fel i klart ljus;)



Jag böjer mitt huvud i skam!

2010-06-30 @ 18:49:34
URL: http://store.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0