Olga och andra skumski typski!



Internet, denna fantastiska värld som gjort att åtminstone jag undgår att bli alltför mycket förd bakom ljuset av ondsinta eller okunniga politiker eller andra bluffmakare, är också en plats där man måste använda rätt huvud. Det måste stå klart för alla: män, kvinnor och absolut barn, att information av alla de slag helt plötsligt blir offentlig och i och med det så kommer bovar och banditer att göra sitt yttersta för att luras och sko sig.

Försiktighet är således av nöden och det borde Erik, vid sin femtioåttaåriga ålder, faktiskt förstå. Nu gick det bra den här gången men det var nog nätets förtjänst, inte Eriks.

Hur det blir i framtiden med nätet vet jag inte men det är under attack. Inte från vanliga skummisar den här gången, nej nu är det politiker, ofta i symbios med företagare och okunniga jurister, som står för anfallen. Och då ni, då ligger vi riktigt pyrt till.

Personligen tycker jag det är värre när makthavare trumfar igenom de mest sanslösa kontroller och övervakningssystem, och det tycker jag för att jag som medborgare per automatik blir totalt chanslös och det är ingen höjdarkänsla i en demokrati.

En Olga som via fräcka bilder och romantiskt språk försöker lura män från Finspång kan jag stå ut med; jag har betydligt svårare för när folkvalda försöker sig på liknande lurendrejerier. Olga är en brutta med taskig moral men det är en stor del av makthavarna också.

Så, när du använder nätet, gör med det huvud du bär huvudbonaden på!

Makthavare har en lite annorlunda teknik, de är så kallade huvudfotingar, vilket innebär att de använder enbart skallen och alltför många med förkärlek för att styra och ställa ända in i sovrummet och ofta med till synes låg IQ, inget hjärta finnes mera och magkänslor fnyser man hånfult (!) åt.

Det är, mitt i välfärden och välmåendet, allvarliga ting på gång! Grundvalarna för vår välfärd och för vår människovärdighet är under systematisk attack och jag retar snart ihjäl mig på att medierna, "di" gamla, är så pass passiva.


Huvudfoting

Remember, remember...

SvD

Kommentarer
Postat av: simonsez

hahaha stackars erik som fick sitt hjärta krossat av sköna olga.



men å andra sidan så är detta sverige 2010 då hälften av befolkningen lever ensamma i sina tvårummare utan nån att dela glädje å sorg med..

2010-06-29 @ 21:45:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0