Tro dem icke!



Det bjuder mig faktiskt emot, men jag har mina skäl, att be att, som lekman,  få anmäla skarpt avvikande åsikter mot påståendet att Gazakonvojkonflikten skulle få positiva konsekvenser. Jag förstår vad de skriver, jag förstår resonemanget men jag tror inte ett sk...t på’t!

Anledningen till det är att det finns alltför många "experter" som jag träffar på i mina långa och intensiva turer på nätet. Den typen av tongångar, att det skulle kunna bli lite "rättning i leden", finner jag inte många av under dessa nätresor.

Att sen, oavsett expert eller lekman, överhuvudtaget tro att Israels nuvarande maktelit, där alla gått till höger, skulle komma på tanken att detta lands politiker också har skuld till den situation som nu råder, är inte speciellt sannolikt. Jag har levt några år och det har varit många experter som sagt att — nu händer det något, nu är Israel tvungna och liknande uttalanden, men si, Israel lyssnar inte på experter de kan det här själva och tro inte att ni andra har något att komma med.

I deras huvud gäller fortfarande — Israel mot resten av världen. Det är i denna idiotiska uppfattning som tragedin ligger.

Ekorrhjulet kommer att snurra vidare och den starkt nedåtgående spiralen vrider sig sakta ner mot undergången.

Det är tragiskt.

DN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0