EU och moralen



Europaportalen kan vi läsa om hur EU:s medlemsstater sköter sig gentemot gemensamt fattade beslut. Inte alls visar det sig. Det gäller alltså inte bara ekonomin; nu gäller det att inte hålla sig till fiskereglementet.

Syftet med regelverket är att se till att det finns fisk i Medelhavet även framgent. Men regler till trots, inte fan följer man dessa, precis som i den ekonomiska soppan.

Jag fattar mindre och mindre av EU. Dels fattar jag inte vem som jobbar på uppdrag av vem, dels fattar jag inte vem som egentligen beslutar, dels begriper jag inte hur kontroll- och uppföljningssystemen ser ut, dels är jag totalt blank när det gäller vilka straff man de facto får när man missköter sig.

Hela unionen borde genomgå en rejäl sanering och förnyelse alternativt läggas ned. Som det är nu så tycker jag i mångt och mycket att Grönköping börjar framstå som ett variant väl värd att satsa på.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0