Snyggt jobbat, Gudrun!



I går hotade föredettingen Gudrun Schyman med att elda upp 100.000 svenska kronor. Det var lite oklart huruvida hon skulle genomföra idiotin men nu ligger röken efter stålarna tät över Visby.

Olagligt är det som tidigare sagts inte, men jag undrar vad folk som har det knapert säger om tilltaget. Det är så klart ett jippo som mycket annat i Almedalen men det här hör nog hemma i skandalen.

Det finns nog någon som säger att det är billig "reklam" och att det är för en större sak och att det trots allt bara är pengar av papper. Det är möjligen riktigt på något flumfilosofiskt plan, men pengarna hade nog räckt till ett antal vattenbrunnar i fattiga länder där folk dör.

Vissa blir klokare med åren och utvecklas i positiv riktning, andra, likt Gudrun, går motsatt väg.

Men ur led är tiden och när till och med Moderaterna, de nya, vill börja kvotera in folk i styrelserna så klämtar många klockor.

Och visst har Almedalen redan blivit en lekstuga på många sätt och det innan vi kommit halvvägs. Inte mycket politik där inte.

Men det anade jag innan, vilket inte gör mig mer upplyft.

Själv hade jag använt pengarna till vin, kvinnor och sång och en del hade jag slösat bort!

AB SvD Expressen DN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0