Hon ger sig inte, Schyman



Så är hon igång igen, Gudrun Schyman. Denna gång försöker hon dribbla bort det faktum att hon brände 100.000 pix och hon vill gärna få det till att det var okey. Hon tycker tydligen att man kan göra mycket för att påvisa att kvinnor har lägre lön än män, vilket de har men hennes siffror kan verkligen diskuteras, och det är inte acceptabelt.

Men nu handlade det om att bränna stålar; jag har svårt att tycka att det var ett fräckt grepp. Många kunde nog använt de pengarna på ett långt bättre sätt. Det är faktiskt mina stålar hon bränner så det skall hon ge fullständigt f...n i (jag betalar via skattsedeln framställningen av sedlarna) och jag har inte gett henne rätten att behandla mina surt förvärvade stålar på det sättet.

Kör du ditt race Gudrun, men använd inte mina pengar till brasor.

Men i den svenska ankdammen så blir viktiga frågor, som till exempel EU:s demokratiunderskott, alltid sekundära.

Sen kan jag inte låta bli att delge er följande av professor Germund Hesslow (även om det är utanför ämnet, sorry!):

"Om man kan visa att en viss grupp i en större utsträckning än andra drabbas av: social utslagning, oftare finns bland låginkomsttagarna, oftare begår självmord, dör tidigare, klarar sig sämre i skolan, går i mindre utsträckning vidare till högre utbildning — skulle nog de flesta tycka att den gruppen är diskriminerad. Men alla dessa förhållanden gäller män. Påståendet att en sådan grupp behärskar andra genom dolda maktstrukturer skulle utmana löjet."

AB


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0