Ulvjakten var klantigt skött

Ja du, gråben...



... du har all anledning att lägga huvudet på sne’ och se undrande ut. Du kanske kan förstå, att om din typ av varelser skall kunna överleva med sunda gener för att kunna föra vargsläktet vidare, så måste vi människor se till att det inte blir inavel.
Men jag förstår din sorgsna blick, för det gick inte rätt till. Här bestämmer politikerna i samklang med naturvårdsverket, att jakten på dig skulle ske med 12.000 galna och dåligt tränade jägare. Vissa missar och då sägs det så här:
"En varg är ju inte så stor, så visst går det att bomma."
Så talar de mänskliga så kallade professionella jägarna och det finns inget annat att göra, gråben, än att be om ursäkt för den fadäsen.

Sen skulle vi inte skjuta så många av er heller men som vanligt när klantigt folk organiserar saker, så lyckades man snurra till det även på den punkten. Och om du undrar varför vi inte, på vargvis, letar rätt på de som är ansvariga och ger dem ett rejält bett i nacken, så är svaret:

Vi människor är indelad i olika flockar. Och i den mänskliga flockvärlden så utkrävs aldrig ansvar av två flockar:
1) politiker
2) tjänstemän

Så upp med huvudet, gå vidare, gör det bästa du kan i skogarna och min ursäkt har du i alla fall!

Och för att visa dig hur respektlöst man handlar så visar jag dig ett foto som homo sapienssläktet tagit efter nedläggning av dina polare (barnens ansikte har jag tagit bort):



Sen tror jag nog ni kan vara minst 500 för att undvika just inavel.

(AB, AB, DN)

Kommentarer
Postat av: Benadom Flydde

Så inavel är alltså belagt med dödsstraff?

Bäst att se upp, min släkt består av många generationers kusingifte.

2010-01-04 @ 15:56:00
Postat av: Ipse Cogita!

Benadom...

Akta dig för folk med bössor:)

2010-01-04 @ 18:59:12
URL: http://store.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0