EU — kvinnor och jag



Kvinnor har tydligen gått om männen vad det gäller att gilla EU. Det tycker jag är konstigt eller så har jag, som vanligt, svårt att förstå kvinnor. Jag röstade för EU och jag tycker i grunden at det är en bra idè men sedan har det gått mycket åt fel håll.

EU har en förmåga att reta mig, dagligen nästintill, och att kvinnor nu tycks gilla vad jag ogillar säger förmodligen mer om mig än om kvinnorna men ändå.

Att rabbla upp allt dumt som sker i EU tar för lång tid, men det handlar om stort som smått allt från flytten mellan Bryssel och Strasbourg varje månad, oförmågan att komma till skott när det gäller i i stort sett varje fråga, till det djupt odemokratiska i att "presidenten" och "utrikesministern" är tillsatta, ej valda i demokratiska val.

Jag vill påstå att EU är i kris och en rejäl omstrukturering av unionen är av nöden och jag tycker också att det är brådis.

Att kvinnorna nu verkar tycka det går mer och mer åt rätt håll oroar mig.

Jag gillar kvinnor!

Uppdatering:

Ännu ett exempel på dumhet, denna gång från HAX:


SvD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0