Skriv lappar — håll truten!



Det får inte råda någon tvivel om att en människa inte får lägga hand på en annan människa utan att rättsväsendet skall säga sitt, P-Nisse eller annan. Så visst är det fel när en bilist tar strypgrepp på en P-Lisa och som bland annat får utstå det här:

"Den kvinnliga parkeringsvakten i Malmö fick stå ut med både ett grepp om halsen och att få höra att hon skulle jagas till "döddagar".
- Du ska suga min kuk, hann den uppretade mannen som fått en p-bot också säga innan han körde iväg."

Men sen tycker jag nog att dessa parkeringsbevakare kunde uppträda på ett sätt som på ren svenska skulle kunna kallas för — hyfs. Vissa är så arroganta och nonchalanta att de förtjänar att bli verbalt misshandlade och det rejält.

Sen har de flesta troligen också velat bli lärare men misslyckats. Det bygger jag på att varje gång man råkar vara i närheten och får boten i näven i stället för på vindrutan, så kommer det meningar likt denna: "Vad står det på skylten?, du vet vad det betyder va? Du får alltså inte stå här...". Skriv för fan och sök in på lärarhögskolans pedagogiska del, blir svaret.

Sen vet vi alla vad uniformer gör med folk. Hänger man dessutom på så mycket utrustning på de arma människorna så att en fallskärmsjägare skulle vägra axla utrustningen, då blir bilden av detta folk, som enbart skall skriva böter, onödigt "skrämmande".

I Malmö, här kör de runt i bilar och jagar i flock, har jag själv hört följande via radio eller nalle (jag stod vid sidan om):

"Hej, det är x, jag är i Limhamn, här finns jobb för en hel dag. Skicka några enheter".

Sånt är direkt tröttande, men det får man stå ut med. Själv tycker jag de skall skriva sina lappar och hålla truten. Jag förstår att de går kurs och där skall de lära sig hur man talar med folk. Helt bortkastat eftersom de inte klarar av det. Och varför skall man prata med dessa yrkesutövare? Jag har försökt och det har aldrig lyckats gå min väg. Syftet med "samtalet" är bara ett — vi som stått fel av olika anledningar skall förödmjukas och "erkänna" att vi gjort fel. Djävla nys.

Skriv och knip igen näbben och vandra vidare; ni är inga myndighetspersoner; ni har inga befogenheter förutom lapparna; ni klarar inte lärarrollen; och jag bryr mig inte om er.

Men slå på er, det får man inte!

SvD


Kommentarer
Postat av: Micke

Ok, problemet är sådär 30år gammalt. Det funkade nämligen så att kommunerna insåg att man kunde plocka in en massa pengar i parkeringsböter. Alltså minskade man antalet parkeringsplatser, gjorde reglerna så krångliga att det finns alltid någon regel man bryter emot även om man har betalat och tror man står lagligt.

Ovanpå detta skickar man ut ett antal idioter med en kvot på att det måste skrivas ut ett visst antal böter per dag och lisa.

Sedan uppstod problemet att dessa ärthjärnor inte fick skriva ut böter utan det heter "kontrollavgift". Dessa kan man då driva in utan att bekymra sig om rätt, fel eller juridik.

Och man har givetvis höjt "kontrollavgifterna" kontinuerligt till rent hysteriska summor.



Mot den bakgrunden är jag inte det minsta förvånad över att folk blir förbannade på penisarna och lisorna.

Men felet är att juridiken inte fungerar och all logik om "hindrande och störande" är bortspolad till förmån för ren pengaindrivning.



Personligen tycker jag att penisar, lisor och Hemglassbilar borde betraktas som fredlösa.

2010-02-12 @ 19:43:38
Postat av: Ipse Cogita!

Micke:

Tack ;) och håller med!

2010-02-12 @ 20:07:25
URL: http://store.blogg.se/
Postat av: Kenthagenth

Jag blir besviken, har du gjort ett fel stå för det. Kram till er som gör erat jobb. Själv har jag bötat några gånger, men det var mitt fel. Fortsätt att ta dom som nonscalerar ert jobb. Står för vad jag har skrivit. Kenthagent

2010-02-13 @ 11:46:05
Postat av: Ipse Cogita!

kenthagenth:

Jag betalar gärna:)



Det jag inte vill ha är en påtvingad diskussion.

2010-02-13 @ 13:30:54
URL: http://store.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0