Politik i musten kan förta lusten!



Julmust kan man tycka mycket om eller inte alls. Själv älskar jag det i julatider och hatar det resten av året. Det har nog med traditioner att göra. Sen kan man inte annat än beundra folk som tar livet på allvar.

Christoffer Johansson driver bloggen "Addicted to julmust" och ett sådant engagemang måste man ju beundra. Han skall tydligen vara klar med recensioner av 32 sorter innan jul. Det finns mycket att intressera sig för här i världen.

Men det är klart, det vore inte Sverige om det inte också fanns dårpippiar även i julmustvärlden. En heter Anna Burstedt och hon är universitetsadjunkt vid högskolan i Kristianstad. Hon får in främlingshat och lite annat smått och gott i resonemanget och det var väl ändå att ta i.



Jag är övertygad om att Anna skulle kunna se en massa problem och främlingskap även inom bakeriet, för inte kan det väl vara korrekt att baka lussekatter med saffran i utan att det har politiska vinklingar.


För saffran kommer väl till stor del från Iran och det måste på något sätt bli ett problem för Anna, även om jag inte har en aning om hur det problemet skulle beskrivas.

Ibland får jag för mig, i min naiva värld, att en spade är en spade!

Expressen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0