Ding, ding EU!




Ibland undrar man vad EU håller på med. Till vad går dina och mina pengar? Bland annat går det till almanackor, 3.000.000 stycken, till "secondary schools", och det har kommissionen bestämt. Varför skall jag betala dylika almanackor?


Men lugn och fin, det blir värre:



Allt finns med men inte kristna högtider; i Europa! Nu är jag inte på något sätt religiös men visst blir det konstigt när alla religioners helgdagar är med men inte de kristna.

Nu skall de tydligen rätta till det till nästa upplaga, man erkänner att det nog var en blunder, och då kan det gå så här:



Nu vet vi alltså att: ännu mer av mina pengar skall läggas på almanackor betalda av skattemedel och jag undrar varför, och alla religiösa helgdagar kan komma att plockas bort. Det blir ett rent helvete för en av mina söner. Han har noll koll på röda dagar redan idag, och nu kommer han att jobba häcken av sig eftersom dessa dagar försvinner!

Det är nog en konspiration från näringslivet!

EU borde snarast gå "down the drain"!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0