Vad sker i huvudstaden?


Det går framåt för Miljöpartiet i kungens hemstad. Varför begriper jag inte. Ett parti som tycks vilja skicka oss tillbaks till hedenhös kan väl inte vara något. Och pressen kanske skulle ta och granska alla dumheter som det partiet sysslar med. Men det passar sig väl inte.

Så här är det bland annat (SvD):

"Sexualbrotten är centrala i MP:s rättspolitik. Bilden som partiet vill förmedla är att det vill ”stärka brottsoffrens ställning”, särskilt vid sexbrott. Enligt MP:s talesperson i jämställdhetsfrågor ska köp av sexuella tjänster ge samma straff som mänsklig slavhandel. Det är ett bisarrt förslag. MP menar alltså att jag borde få samma straff om jag köper sex av en frivillig sexsäljande man, som om jag åker till Cypern och där kidnappar en man, bryter ned honom med våld och hot, packar in honom i en lastbil och tar hans pass, låser in honom i en barack och i hans förslavade tillstånd tvingar honom att sälja sex till främlingar."

Artikelförfattaren, Mårten Schultz heter han och är docent i juridik vid Stockholms universitet, säger också att:

"Förslagen kommer från alla partier men priset för mandatperiodens allra knäppaste lagförslag går ändå till Miljöpartiet."

Hur ett parti, som bland en massa annat trams om clowner och vindkraft, kan öka sin röstmassa med en så  rättsvidrig idé är för mig en gåta. Aja, baja!


DN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0