Vad sysslar SMHI med?



Det här paret (hemskt vad lika de är!) skall gifta sig den 19:e juni detta år. Att tidningarna skriver mycket om det må vara hänt — pengar att tjäna. Men att SMHI företrädd av en Lisa Frost(!) rekommenderar paraply bland accessoarerna för det kan bli regn är enbart löjligt.

Att uttala sig i hur vädret blir, eller kan bli, så långt fram i tiden klarar självfallet ingen och då tycker jag man skall låta bli. Och den statistik hon hänvisar till har ett utfall exakt jämförbart med att singla slant, och det kan jag göra själv.

För övrigt klarar inte SMHI att förutse vädret ens 5 dagar framåt med någorlunda bestämdhet. Inget att bråka om kanske, men jag är orolig att SMHI-Frost kanske går samma väg som Pär Holmgren. Det var han som ville avskaffa alla val och införa diktatur, allt för att få ordning på klimatet eftersom vi stackars människor enligt honom inte kan vare sig läsa eller tänka själv. Han har med andra ord inte alla läsken på plats i backen.

Låt oss hoppas att SMHI försöker förbättra sina prognoser i närtid i stället. Det skulle jag ha mer nytta av.

AB

Kommentarer
Postat av: Singla Slant

Sen när är 12 av 20 exakt det samma som att singla slant??

2010-04-27 @ 22:48:52
Postat av: Ipse Cogita!

Singla slant:



Jo, om du ser det över LITE längre tid!

2010-04-28 @ 21:21:01
URL: http://store.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0