€ och EU? Nej tack!



Jag tycker det är bra att man, troligen av andra skäl än jag hoppats på, börjar bli mer och mer skeptisk till Euron. Att acceptera valutan (€) i en organisation som faktiskt inte är speciellt demokratisk skulle vara att skicka fel signaler med innebörden — allt är väl, vi tror på EU.

Det gör jag inte längre, jasägare från början, och jag kommer inte att tycka något som EU gör är okey förrän en radikal omdaning av unionen sker (troligen ej i min livstid). Sen vet jag inte riktigt vad jag tycker om detta, allt enligt SEB:

"De som är mest positiva till euron är över 50 år, har högskoleutbildning och hög inkomst och bor i radhus/villa i Stockholm".

DN SvD

Betyder det att de över 50 slutat tänka, att vi har ett taskigt utbildningssystem, att mammon styr ändå in i kaklet eller att villaägarna...?

Jag vet inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0