Måtte kloka vinna valet!



Att svenskarna i gemen skulle rösta på annat sätt än de brukar tror jag inte ett skvatt på. Och oavsett vilken färg som gäller, förutom den av Ask kapade lila, så blir det ingen skillnad i praktiken. Inget parti, förutom Piratpartiet, har de just nu viktigaste frågorna för ögonen.

Det handlar om grundläggande värderingar som våra mänskliga rättigheter och makthavarnas ständiga försök att, via alltmer osofistikerade metoder, få kontroll över vad vi gör och tycker. Valet är i mina ögon ett rent en-fråge-val. Alla etablerade partier duckar eller tassar runt i vassen, och för det tycker jag de skall ha på tafsen.

Men jag blir glad när jag ser att 6% av de unga fattat galoppen!




Tål att tänka på och listan kan göras mycket längre!

Personligen tycker jag att allt nytt inom politiken just nu enbart är av nytta. Det är för närvarande för stelt, för gammalt,  för etablerat och etablisemanget behöver en spark där ryggen byter namn!

För övrigt skall bluffpartiet nummer ett, MP, hårdgranskas eftersom de ljuger hej vilt, och min ekonomi klarar inte deras sanslösa ekonomiska politik. Och deras glidande på miljömackan måtte väl folk ha genomskådat vid det här laget!?

Rick Falkvinge AB SvD DN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0