Jag gillar Lena Endre!



I själva sakfrågan, huruvida så och så många procent av kvinnorna inom teatern är sexuellt trakasserade, tänker jag inte kasta mig. Men jag tycker att det är skönt med såna som Lena E som inte per automatik hoppar på aktuellt politiskt korrekt tåg.

Och visst har hon en poäng:

"Det är en sexuell bransch, vi jobbar med det mest intima. Tar man på sig de glasögonen blir ju hela livet ett sexuellt trakasseri."

Jag är genuint intresserad av att se hur undersökningen gått till, vilka frågor som ställts, vilka som tillfrågats, svarsfrekvens, vem som utvärderat etcetera.

Men heder åt Lena som vågar avvika! Det är det som kulturarbetare skall vara bra på. Och för det skall hon inte ha på fan — tvärtom!

Expressen SvD




Kommentarer
Postat av: kungen nr 66

Att groteskt fula kvinnor som Solveig Ternström(C) gnäller då dom inte får coola roller är inget nytt!

Jag litar mer på skönheten Lena Endre som tom lyckas göra oss yngre män intresserade av teater!

Dessa "fula kvinnor och extremfeminister" vare sig dem heter Solveig Ternström,Valerie Solanas eller Elisabeth höglund är bara avundsjuka på snygga brudar likt Lena Endre.

Att snyggingar som Endre tom får ynglingen Alexander Rybak att trilla av stolen i programmet Skavlan är sånt fula kvinnor inte tål.

Fula tjejer anklagar alltid oss män för diverse anspelningar på sex bara för att få en gnutta uppmärksamhet.

Jag e jävligt trött på medier som låter dessa manshaterskor ta så mkt plats!

2010-04-08 @ 21:48:28
Postat av: havanna star

Är du "groteskt intresserad" ligger undersökningen i sin helhet på SR.

Lena Endre har knullat sig till toppen.

Terström är en pingla, vem påstår att hon är ful?? Dessutom har hon haft massor av coola roller i sin karriär, vilket miffo påstår annat? Är man manhatare om man blir sexuellt trakasserad?? Väx upp och dra upp brallan pojkspoling!

2010-04-09 @ 08:31:54
URL: http://havannastar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0