Fimpa alla dårar!



I Expressen kan jag läsa att jakten på rökarna oförblommat rullar vidare. Fakta: 100 kommuner har infört rökförbud under arbetstid. Ute eller inne spelar ingen roll. Vissa kommuner har gått så långt att de också förbjudit snusning.

Nu är det ju lite skillnad på folk och folk — beslutet gäller alla inklusive chefer men inte politikerna, de så kallade förtroendevalda, var de nu fått förtroendet för det ifrån. Alltså de som med emfas beslutar om tingens ordning undantar sig själva från förbudet. Förtroende — kiss my ass! Jag kan riktigt se hur de bortförklarar omoralen, vi är politiker och vi är inte på en arbetsplats, har ingen arbetstid, eller liknande snömos.

Men hur tusan gör vi med dålig andedräkt, parfymer som knockar alla i hissen, ärtsoppefisande medarbetare, äckligt godisluktande människor (jag hatar godisdoft), svettdoftande personer och alla dessa vitlöksstinkande individer som numera lullar runt på våra arbetsplatser, på arbetstid?

Det har blivit ett dårarnas land och det verkar inte vara någon hejd på förbuden; i dess förlängning kommer sen övervakningsmetoderna. Rökdetektor vi stämpelklockan? Varning? Avsked? Rättsäkerheten (fast den skiter de i numera)? Tänk själv, utslag från kläderna vid kontroll; "men jag röker inte, måste komma från någon i min närhet"; glöm det du luktar; du är skyldig; straff utdelas...

Långsökt? Tror inte det, dårarna är på språng, och svensken lullar med med hjärnan död, tungan hängande imbecillt ur munnen. Vi var ett folk av vikingakaraktär — nu är vi förbuds- och övervakningsstatens lyda verktyg.

Jag blir förbannad och jag skäms och jag funderar faktiskt på att börja röka för att djävlas så mycket jag kan!

Fick just ett tips av en bekant. Det lär finnas cigaretter som inte är cigaretter. Ser ut som en cigg, ryker som en cigg men det är en helt ofarlig rök. Idag skall jag börja jaga dylika och sen skall jag ha den i truten hela tiden, överallt, alltid.

F-n, det här kan bli kul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0