Ett stolpskott uttalar sig


Så var då såväl påskalamm som sill inmundigat och sakta, men mycket sakta, återgår flödet av information om vad som händer i världen till normala nivåer. Som en liten parantes kan jag berätta att jag en gång för många år sedan skrev till en av våra större tidningar och påpekade att när vi som läsare har gott om tid att läsa hur mycket tidningar som helst, det vill säga på långhelger, då väljer tidningarna att i princip tystna och vissa av helgens dagar inte komma ut över huvud taget. Jag fann det kundovänligt. Chefsredaktören höll med men sen kröp det fram — medarbetarna skall även de vara fria på helgerna. Konstig kundsyn. Facket agerar och reagerar.

Nåja, Ban Ki-moon har rört på sig. Han har upptäckt att Aralsjön är mer eller mindre väck. Nä! Han drog till och med till med: "Jag är chockad." Han är en själv en vandrande katastrof den mannen, och hade det inte varit för att klimatsvamlet fått sig en rejäl nedtur, så hade han säkert skyllt även denna tragedi på CO2-utsläppen orsakat av oss skrala människor.

Nu är det ju så att Aralsjön varit "försvunnen" i en herrans massa år, men Moonen har väl haft annat för sig än att notera detta faktum.

Karlen är ett under av av dumhet och dylika ursäkter till makthavare skola ej besitta viktiga poster.

Men det var bra att han klampade på i glasbutiken — nu kan man ju börja blogga lite igen!

AB

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0