En stod emot!



Själv är jag inte feminist. Jag är inte kommunist heller. Fascist har ingen kommit på att kalla mig. Jag vägrar att i något läge låta mig "-istas". Jag är med andra ord en anti-ist.

För ett tag sedan så publicerades en undersökning som påstod att en tredjedel av alla kvinnor på teatern var sexuellt trakasserade. Min misstänksamhet mot undersökningen var redan då stor och denna misstänksamhet baserades egentligen på två insikter:

1) Kvinnor kan inte vara såna mähän som undersökningens resultat försöker visa.
2) Män är i gemen inte sextrakasserande dårfinkar.

Nu visar det sig att undersökningen är dålig, för att inte säga urdåligt kass och felaktig från början till slut. Och det är ju dåligt av Ekot och deras sensationshungriga journalister.

För övrigt skall alla "det har kommit en rapport/utredning/undersökning" kollas enligt formeln:



I detta fallet är det fel i stort sett hela vägen. DN skall ha heder åt att de nu ifrågasätter metoderna; i övrigt är det tyst.

Men en gick mot strömmen och hon skall ha all heder åt sin rakrygghet. Att hon dessutom är en mycket bra skådespelare gör inte saken sämre. Får man nämna att hon är snygg?



Skål och tack för kraft och mod!




Kommentarer
Postat av: Bloom

Ja, man får, och kan nämna att Lena Endre är snygg. Det är en av fördelarna som bloggosfären fört med sig. Man kan åter tillåta sig att säga att en del kvinnor är mycket attraktiva. De senaste 20 åren har endast kvinnor och homosexuella fått uttala sig om andras attraktionskraft.

2010-04-19 @ 14:50:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0