Tar galenskaperna aldrig slut?

Nu jäklar skall det förbjudas igen. Självklart mål är stackars rökare, om vilka man tydligen kan tycka vad man vill, säga vad man vill och jaga så intensivt att älgjakten framstår som en tebjudning för gamla tanter. Jag förstår tanken, i matbutiker skall det säljas mat och inget annat.

Men då blir det nog fler problem. Tvättmedel med tvivelaktiga tillsatser måste rensas ut; livsmedel med E-tillsatser skall med modernt språkbruk "delete-as"; läsk med sötningsmedel likt aspartam skall definitivt bort (det stöttar jag, värre än tobak troligen); godis är inte mat — väck med det etcetera.

Det måste väl ändå vara skillnad på att köpa rökat och att röka, ingen har nog tänkt ta ett bloss i ICA-butiken. Men krångla till det bara och när ni ändå är igång, in i befintliga mataffärer och släng ut huvudvärkstabletter, plåster och lite annat som normalt köps på apoteket. Och sätt upp barrikader inför framtiden när det blir tillåtet att i alla mataffärer  sälja Treo — sånt får icke förkomma!

Och, jag höll på att glömma, det säljs knivar och rakblad i mataffärerna också. Fullständigt livsfarligt och ett förbud är av nöden!

Det ÄR tröttande det här.

(AB)

Kommentarer
Postat av: Anonym

hahahaha..jag håller med dig!

2009-09-10 @ 16:41:13
Postat av: Anonym

Tönt

2009-09-10 @ 16:43:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0