Konfliktlösning på hög nivå!?

Israel med flera i mellanöstern har en hel del konflikter som de måste ta tag i för att försöka ge sina medborgare ett anständigt liv. Det har varit, är och kommer att vara en uppgift de inte mäktar med. Förklaringarna är säkerligen många, men som utomstående lekman så förundras man inte alls att det går trögt.

Debattens vågor har gått höga kring Aftonbladets artikel och Israels reaktion på densamma. Och nu käbblar man om huruvida Bildt varit inbokad, utbokad, avbokad etcetera och det får de gärna göra och ja, jag vet att det är ett spel. Men det inger mig inte förtroende för framtida lösningar på ett mycket svårt problem.

Om Israel kan lägga så mycket energi på en skitsak, från ett litet skitland, då lär det inte bli mycket energi över till att ta tag i de verkliga och tunga frågorna. Så, jag får även framledes vänja mig vid att det är i denna sandlåda som vi även fortsättningsvis kommer att befinna oss i denna fråga.

Fast samtidigt inser jag att det ka vara en förolämpling mot barn i sandlådor — de brukar lösa sina konflikter.

(AB)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0