Bråk igen med Israel?

Läser i www.haaretz.com, en vettig israelisk tidning, att Carl Bildt sagt att han tycker det är dåligt att en FN-rapport inte accepteras av Israel (för vilken gång i ordningen vet jag inte).

"Carl Bildt says Israel made "a mistake" by not cooperating with the probe, which he called an "independent" and "serious" report that demands serious treatment. South African jurist Richard Goldstone's report alleged that both Israel and Hamas committed war crimes during Israel's offensive against the Islamic militants last winter."

Israel misstänker att rapporten är "partisk". Det landet styr och ställer enbart efter egen pipa och jag är mer än lovligt trött på’t.

Och inte blir det bättre när jag nu sedan ett par månader tillbaks ägnat mycken tid åt att läsa in mig på Israel och Palestinakonflikten (senast i en utmärkt bok av Avi Shlaim, Israel and Palestine).

Mycket kan man säga och påstå i den historien, men att Israel skulle vara speciellt intresserade av att lösa konflikten med någon form av fair play, finns det inte mycket belägg för.

(haaretz)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0