Bildad rektor eller ej?

I Vellinge har en rektor framfört åsikter om de inbillade sjuka. Jag intresserar mig här inte så mycket för själva sakfrågan — är ett antal sjukdomar "påhittade" eller verkliga — utan jag undrar lite över hur han tänkte eller om han tänkte.

Om syftet var att skapa en debatt om frågeställningen så borde han ta den debatten och klargöra var han står och utveckla vad han menar. Nu gör han inte det utan han "pudlar" och kommer med en halvlam förklaring. Alltså var inte syftet att skapa debatt (i vissa delar har han nog en så kallad "point").

Då återstår väl bara att han skrivit sitt kåseri i tron att inget av skrivningen skulle komma till allmänhetens kännedom och i så fall är han dum i roten — och då skall man inte vara rektor.

Sen ser jag att ordet kränkt finns lite här och där i medierna och det är väl ändå att ta i — förolämpad möjligen, men kränkt? Nä,nä.

(Svd)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0