Piraten förbereder sig!

Det gäller att börja i tid och ligga i framkanten. EU-valet står för dörren och för mig står det också mycket på spel. Soffliggaren sen många år skall masa sig till vallokal (val förrättas i vallokal, så det så!). Piratpartiet gäller. Anledning? Hellre ett parti som koncentrerar sig på viktiga frågor än partier som skall vara oss väljare till lags i alla tänkbara frågor. Enfrågeparti? Nej, partiet med fokus, fokus på grundläggande demokratifrågor av vikt. Den gamle stridsherren från Kina, Sun Tzu, sa: alla slag vinns med – enighet och fokusering!

Och kolla nu här, Lars Gustafsson i Expressen, en författare  i den tunga klassen röstar pirat. Skälen tänker inte jag upprepa utan det får du läsa själv. Och kolla formuleringsförmågan och argumentationsdito. Det är tårdrypande elegant! Och försök avspisa Gustafsson med; "de som röstar på PP är unga okunniga män/nördar" så skall ni se på f..n!

Min planering så långt:

Idag har jag inhandlat en slips i Piratpartiets färg. Riktigt snyggt faktiskt. Prick en vecka före valet kommer jag att ha denna slips dagligen.

Skall sedan på ett antal tillställningar rent privat. Där tänker jag plåga mina bekanta med politik hela kalasen igenom. De kommer troligen att slänga ut mig efter ett par whisky men det får jag ta. Jag kommer ävenledes att anlända till kalasen iförd svart lapp för ögat.

Valdagens agenda återkommer jag till den 6 juni.

Kommentarer
Postat av: Pierre E

En lila slips låter som en bra idé att komplettera garderoben med när man har tröttnat på t-shirts och piketröjoe eller dessa inte passar miljön. Skulle sutitt fint med en piratpartietslipsnål i piratpartishopen i stil med pinsen där.

2009-05-27 @ 19:58:26
URL: http://friavingar.blogspot.com
Postat av: Ipse Cogita!

Pierre E:

Du skulle se! Lila mot svart blazer, riktigt elegant.

Tack för kommentar!

2009-05-27 @ 20:10:08
URL: http://store.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0