Maktens lägenheter

Det här är en så kallad "ickefråga" som jag normalt sett inte skulle vare sig intressera mig för heller ens bry mig om. Vissa politiker sköter sig inte enligt av de själva fastställda reglerna gällande sin bostad i huvudstaden (AB, SvD, DN). Så varför bryr jag mig?

Jo, maktens män och kvinnor skall ha klart för sig att de inte kan rulla runt i livet och göra vad tusan de vill. De skall jagas för allt inklusive petitesser. Anledningen till varför jag tycker så är solklar; de jagar oss och oftas ges ingen pardon. Minsta fel som medborgare gör behandlas skoningslöst, inga ursäkter godtas (ta kvinnan som miste sitt arbetslöshetsunderstöd för att hon skulle på sin mammas begravning så förstår ni) och allt genomförs med maktens sedvanliga arrogans.

Och en stat, som så hårt lierar sig med företagsvärlden som Sverige faktiskt gör, förtjänar ingen lätt resa. Tvärtom, varenda liten miss som görs av företrädarna för denna stat skall upp på bordet och under luppen. Det är väl enda sättet att få dem att fatta att de sitter där för vår skull, inte sin egens.

Därför skall politiker och myndigheter jagas och nagelfaras ända ner på atomnivå, hur barnsligt det än kan te sig. Och det gäller att passa på – snart stänger de av nätet och då skall du se på fan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0